Renske naar Sri Lanka!

Het begin..

Het is ondertussen eind april, over 68 dagen vertrek ik naar het verre oosten. Het duurt nog even, maar het komt toch ook al wel dicht bij. Het wordt allemaal steeds iets echter, mijn reis krijgt steeds meer vorm en de voorbereidingen zijn op volle gang!

Nadat ik al een tijd droom van een reis gecombineerd met vrijwilligerswerk, heb ik eind januari een afspraak gemaakt bij TravelActive in Venray. Met een vers rijbewijs op zak reed ik samen met mama naar het zuiden van het land, om mijn droom in te gaan vullen. Met een hoop informatie ging ik terug naar huis, zoveel keuze. Er gingen een paar weken overheen, maar ik had een beslissing gemaakt en meldde me aan. Een cultuurweek, trekkingweek en vier weken vrijwilligerswerk. Mega spannend, maar ook mega veel zin!

Vervolgens werd mijn hele profiel, aanmelding, naar Sri Lanka gestuurd, nu maar hopen dat ze me daar ook daadwerkelijk willen hebben. Gelukkig was dat het geval, en mocht ik alle voorbereidingen in werk gaan zetten. Om te beginnen naar de gemeente voor een Verklaring Omtrent Gedrag, frustrerend, waarom moet ik 40 euro betalen om te bewijzen dat ik geen strafblad heb? Had ik ze gratis kunnen vertellen!

Ook had ik groen licht om een vliegticket te bestellen, maar men, wat een opgave is dat. Zoeken, zoeken, zoeken, elke dag keek ik op cheaptickets en skyscanner of er een fatsoenlijke en betaalbare vlucht tussen zat. Maar elke dag sloot ik mijn internetpagina na een paar minuten zonder succes. Ik heb nou niet echt ervaring met buiten-Europese reizen, laat staan vluchten. Twintig uur overstaptijd: misschien 's nachts Qatar of Kiev onveilig maken? Volgens mij is dat al onveilig genoeg :'). Een andere optie was een aantal dagen eerder aankomen of vertrekken, leek me ook niet optimaal. De laatste optie was vaak een onbetaalbare reis. Of misschien vliegen vanaf Düsseldorf, Brussel behoorde ook nog tot de mogelijkheden. Keuzes maken is nooit mijn sterkste kant geweest, maar het boeken van mijn vlucht heb ik wel drie maanden uitgesteld. Uiteindelijk heb ik vorige week de knoop doorgehakt, donderdag 6 juli vertrek ik vanaf Schiphol!

Begin april heb ik een training gevolgd bij stichting Muses. Een intensieve dag waarin ik veel geleerd heb over het vrijwilligerswerk. 's Ochtends vroeg met de trein naar Amsterdam, waar ik als een van de eersten aan kwam. Ik werd helemaal enthousiast toen we onze reisplannen mochten uitwisselen, inspirerend wat voor ideeen en plannen reisgenoten hebben. Vanwege gebrek aan notitieruimte in het reisboekje, heb ik memo's vol geschreven en mijn reisboekje hiermee beplakt. Oftewel: een leerzame dag.

Ondertussen ben ik me aan het oriënteren op een goede backpack, welke vaccinaties heb ik nodig, welke reisverzekering wil ik en waar en hoe kan ik het handigst een visum aanvragen en meer. Er is nog een hele hoop te doen, regelen en organiseren voor ik vertrek, maar ik kan steeds meer afvinken! Eigenlijk is mijn reis gewoon al begonnen.. Mijn hoofd zit al vaak in Sri Lanka en ik kijk uit naar de zomer. Maar voor nu nog even de focus op de voorbereidingen!

Liefs,

Renske

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active